Garanția Coriolan

În conformitate cu Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului, O.G. 21/1992 actualizată în 2007 și Legea nr. 449/2033 actualizată prin O.G. nr. 9/2016, privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, declarăm că produsele livrate corespund documentației de execuție a producătorului și/sau declarației de conformitate a produsului și suntem răspunzători pentru orice lipsă a conformității existentă la momentul livrării produselor.


Bijuteriile Coriolan sunt testate și marcate de ANPC cu marca de stat și poartă marca de responsabilitate a producătorului – ISO2, precum și marca de titlu a aurului (585 – 14K sau 750 – 18K). Cele două certificate de garanție care însoțesc bijuteriile Coriolan atestă titlul aurului și caracteristicele pietrelor prețioase montate - greutatea lor în carate. Pentru anumite diamante oferim și certificate gemologice eliberate de laboratoare acreditate internațional. Bijuteriile sensibile sau mai mici de 1g sunt testate, dar nu sunt marcate, ci doar însoțite de certificatele de garanție.


Termenul de garanție asigurat de Coriolan pentru bijuterii este de 2 ani de la data achiziției menționată în certificatul de garanție, precum și în bonul fiscal sau factura care atestă vânzarea. Răspunderea Coriolan pentru lipsa conformității produselor este angajată dacă lipsa de conformitate apare în acest termen. Pentru extra-beneficii este necesară activarea garanției bijuteriilor online în maximum 30 zile de la data achiziției.


Condiții de acordare a garanției și conformității

  • Pentru a face o solicitare de utilizare a garanției, produsul trebuie adus la un magazin Coriolan împreună cu un document fiscal care dovedește achiziționarea produsului. În cazul produselor achiziționate de pe magazinul online Coriolan sau dacă obiectul nu poate fi adus la un magazin Coriolan, cumpărătorul este rugat să contacteze întâi support@coriolan.ro. După primirea confirmării din partea Coriolan, produsul trebuie trimis conform instrucțiunilor primite. În cazul în care costurile de transport pentru trimiterea produsului depășesc 25 RON, acestea sunt responsabilitatea cumpărătorului.
  • Serviciile de curățare și înlocuire a pietrelor pierdute în cadrul perioadei de garanție sunt realizate la sediul Coriolan. Costurile de transport sunt responsabilitatea cumpărătorului.
  • Consumatorul trebuie să informeze Coriolan despre apariția lipsei de conformitate a bijuteriilor (mai precis, a defectului) în termen de maxim 2 luni de la data constatării acesteia.
  • Până la proba contrară, orice lipsă de conformitate (defect) apărut în termen de 6 luni de la achiziția bijuteriilor se prezumă că a existat la data achiziției, cu excepția cazurilor în care prezumția este incompatibilă cu lipsa de conformitate.
  • Cumpărătorul are obligația de a verifica în momentul cumpărării dacă bijuteriile cumpărate prezintă defecte vizibile, diferențe de nuanță sau formă. Orice reclamație ulterioară nu reprezintă obiectul unei cereri de reparare, înlocuire sau schimbare.
  • Cumpărătorul are dreptul să solicite fie repararea produsului, fie înlocuirea acestuia, fie reducerea corespunzătoare a prețului, în condițiile legii și ale certificatului de garanție.
  • Cumpărătorul se obligă să respecte instrucțiunile de folosire și întreținere a bijuteriilor Coriolan menționate pe certificatul de garanție și la finalul acestui document.
  • Orice reparare sau înlocuire a bijuteriilor în perioada de garanție va fi rezolvată în 15 zile calendaristice de la prezentarea bijuteriilor la oricare magazin Coriolan. În cazul bijuteriilor trimise din afara teritoriului României, rezolvarea poate dura până la 30 de zile calendaristice. În cazul unor vicii ascunse, termenul începe de la data finalizării unei expertize tehnice efectuate de un organism tehnic neutru.
  • Perioada de neutilizare datorată lipsei de conformitate a bijuteriei prelungește în mod corespunzător termenul de conformitate al garanției.

  • Limitări și excluderi ale garanției și conformității

  • Coriolan poate refuza repararea sau înlocuirea bijuteriilor defecte conform opțiunii consumatorului dacă acestea sunt imposibile sau dacă există soluții alternative disponibile mai potrivite. Se va ține cont de valoarea bijuteriilor fără defect, de importanța lipsei de conformitate și dacă ar putea fi realizată o reparație alternativă fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
  • Conform Legii 449/2003, art. 11 alin. 2, cumpărătorul nu poate cere înlocuirea bijuteriilor din motivul căderii pietrelor.
  • Uzura normală (mătuire, zgâriere, pătare, dispariția placării cu rodiu și pierderea culorii originale) a bijuteriilor datorată purtării acestora nu constituie motiv de acordare a garanției.
  • Garanția nu acoperă cazurile în care apar daune rezultate din accidente sau transport defectuos (cu excepția cazului în care transportul este efectuat de Coriolan).
  • Garanția nu va fi acordată în cazul în care se constată – în urma expertizei efectuate de comisia de evaluare Coriolan – că nu au fost respectate instrucțiunile de utilizare, întreținere, manipulare, transport și depozitare ale bijuteriilor, așa cum sunt prezentate în documentele care însoțesc bijuteria și la finalul acestui document.
  • Coriolan nu răspunde de incompatibilitățile de culoare a aliajelor sau a pietrelor cu alte bijuterii ale cumpărătorului.
  • Garanția devine invalidă în cazul în care bijuteriile prezintă intervenții din partea unor persoane neautorizate de Coriolan.
  • Pentru defectele neacoperite de garanție, cumpărătorul poate solicita repararea contra cost. Costul este stabilit în funcție complexitatea reparației. Costurile de transport și asigurare sunt, de asemenea, suportate de cumpărător.


    Instrucțiuni de utilizare și îngrijire

    Bijuteriile din aur sunt menite să țină o viață întreagă, însă pentru a asigura durabilitatea acestora, vă recomandăm următoarele:

  • Păstrați bijuteriile din aur în compartimente separate sau în ambalajul Coriolan oferit în momentul cumpărării. Bijuteriile se pot zgâria atunci când vin în contact cu alte bijuterii.
  • Feriți bijuteriile de lovituri și contactul direct cu alte metale (mânere sau bare).
  • Nu purtați bijuteriile în timpul activităților fizice solicitante pentru a evita zgârierea suprafețelor finisate. Diverși factori de natură mecanică pot afecta forma bijuteriei.
  • Nu purtați bijuteriile atunci când faceți baie, spălați vase sau în timpul altor activități similare în care acestea pot veni în contact cu detergenți, produse cosmetice (de exemplu, parfumuri sau spray fixativ) sau produse chimice (de exemplu, solvenți), pentru a evita dezlipirea părților și uzura secțiunilor care conțin alte materiale. Materialele de natură organică (perle, corale, scoici sau sidef) sunt sensibile la produsele cosmetice și petrochimice. Substanțele pot duce la pierderea culorii sau deteriorarea stratului de suprafață.
  • Nu purtați colierele sau cerceii în timpul somnului pentru a evita deteriorarea acestora.
  • Bijuteriile nu trebuie expuse sau păstrate în condiții de mediu improprii (umezeală excesivă, lichide, praf, temperaturi necorespunzătoare etc.).